Hírek
A Hyundai Motorsport legjobbjaként Hayden Paddon a harmadik helyen végzett az idén először megrendezésre került Török-ralin, ahol Mikkelsen az ötödik helyet tudta megszerezni.
A Hyundai i20 Coupe WRC az első alkalommal megrendezett Török-rali kavicsos terepén is megmutatta, mire képes. Miközben azonban Andreas Mikkelsen és Thierry Neuville visszaestek ígéretes pozícióikról, Hayden Paddonnak sikerül a harmadik helyre behoznia versenyautóját és ezzel dobogóra állhatott.
A hétvége során a versenyzők és a versenyautóik számára is a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a WRC szezon tízedik futamán egyáltalán célba érjenek. Paddon és navigátora számára ez bravúrosan sikerült is azzal, hogy nem vállaltak felesleges kockázatokat és ez a taktika itt kifizetődőnek tűnik. A rali legnehezebb napján, szombaton az ellenfelek többsége visszaesést volt kénytelen elszenvedni, Paddonnak sikerült a hatodik helyről a harmadikig feljönnie. Vasárnap is sikerült nyugodtnak maradnia, így harmadikként érhetett célba. Ez a helyezés Paddon idei legjobb eredménye és egyben WRC karrierjének hetedik dobogós helyezése.
Sokkal kevesebb oka volt az örömre csapattársainak, Andreas Mikkelsen ugyanis a ralihétvége során háromszor is az élre került. Szombaton azonban a 11. szakaszt az erőátvitel hibája miatt csak hátsókerék-hajtással tudta teljesíteni, így az ötödik helyre esett vissza. Ezt az eredményét aztán a nehézségek ellenére vasárnap is meg tudta őrizni.
Thierry Neuville a rali első napja után már vezette a mezőnyt, ám mára szombati első szakaszon eltört az autó felfüggesztése. Emiatt csak vasárnap tudtak igazán beleszólni a versenybe és végül a 16. helyen tudtak csak célba érni. Ám a Power Stage szakaszon elért futamgyőzelem 5 világbajnoki pontot így is hozott Neuville-nek, ami jól jött a világbajnoki elsőség megvédésénél. Ezzel Neuville 13 ponttal előzi meg a Török-ralin győzedelmeskedő Ott Tänakot.
„Boldog vagyok, ez az első idei dobogós helyezésem” – mondta Paddon. „Ez egy különösen nehéz verseny volt, amihez mi egy különleges taktikával közelítettünk: nyugodtak maradtunk és nem vállaltunk rizikót. Ez a harmadik helyezéssel több is volt, mint kifizetődő. A Hyundai számára viszont nem alakult minden a tervek szerint. Én viszont a legjobbat fogom nyújtani azért, hogy a csapat a szezon további három versenyén vissza tudjon vágni. Már most várom a következő, Wales-ralit.”
„A szombati visszaesést követően számunkra az volta legfontosabb, hogy az ötödik helyen biztonságosan célba érjünk és ezzel a konstruktőri bajnokságban is pontot szerezzünk” – mondta Mikkelsen. „Ez végül nem az az eredmény, amit elvártunk volna és ne is az, amire képesek lettünk volna. Háromszor is vezettük a versenyt. Ez is azt mutatja, hogy a szombati visszaesés nélkül mire lettünk volna képesek. Így viszont kissé kicsúszott alólunk a talaj,ezért Walesbe erősen kell fellépnünk, hogy ezt jóvátegyük.”
„A Power Stage szakaszon mindent bedobtunk, mivel az öt pont különösen fontos volt szánunkra a bajnokságban” – mondta Neuville. „Ezután egy kicsit úgy érezhettem, mégis sikerült megnyerni a ralit. És ez lehetséges is lett volna, ha a szombati problémák nem fékeztek volna meg minket ebben. Különösen pénteken láthatta mindenki, hogy mennyire gyorsak voltunk itt, Törökországban, amikor egy rosszabb startpozícióból sikerült vezető helyet szereznünk. A végén persze jött a csalódás. Ezen most közösen kell túllépjünk és az év utolsó három versenyén újult erővel kell támadni.”
„Nagyon örülök, hogy Paddon kimért és intelligens versenyzésével idén első alkalommal sikerült dobogós helyet szereznie” –mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Hiába mindig szép az, amikor az egyik pilótánk a dobogón ünnepel, közben viszont tudjuk, hogy ezúttal sokkal többre is képesek lettünk volna. Ahogy Neuville, úgy Mikkelsen is volt, hogy vezette a ralit és a Hyundai i20 Coupe WRC a nyers török kavicspályán is megmutatta, milyen gyors tud lenni. Nem utolsósorban Neuville Power Stage szakaszon elért ötpontos eredménye is alátámasztja mindazt, amire képesek lehettünk volna. Sajnos, ezúttal másképp alakultak a dolgok,amit tudomásul kell vennünk. Ez arra a tényre is igaz, hogy elvesztettük a konstruktőri bajnokságban a vezető helyezésünket is. Most pedig itt az ideje, hogy visszaszerezzük azt, lehetőleg már a következő Wales-ralin.”
A Hyundai Motorsport a Török-rali előtt már bejelentette, hogy három évre meghosszabbította Thierry Neuville-el megkötött szerződésüket. A belga páros már 2013 vége óta a Hyundai-jal dolgozik együtt, így ez immár 2021 végéig így is marad. Neuville 2014-ben szerezte első győzelmét a Hyundai színeiben, amit még összesen további nyolc győzelem, 26 dobogós helyezés és 129 szakaszgyőzelem követett.
Forrás: motorsport-total.com - Hyundai hírek
Napelemes tetőt kap az új Hyundai Sonata
*a kép illusztráció
Nemrég egy új generációs Hyundai Sonata prototípust sikerült lefotózni Dél-Korea utcáin, ami azonban még ennél is érdekesebb, hogy az autó tetején napelemeket is elhelyeztek.
A Hyundai Motor már egy ideje dolgozik a következő generációs Sonata modellen, amelynek fejlesztése utolsó szakaszához érkezett azzal, hogy az elkészült prototípusokat az utcai forgalomban, valós körülmények között tesztelik. Korábban már láttunk ilyen prototípusokat Amerikában és Koreában egyaránt, a most elkapott tesztautó azonban az új modell egy izgalmas részletét mutatja meg.
A szinte teljesen álcázott tesztjármű formája és mérete alapján egyértelműen Sonataként azonosítható, amennyiben azonban közelebbről megvizsgáljuk, az autó tetején egy olyan napelem panelt lehet megfigyelni, amely szinte teljes egészében befedi az autó tetejét. A Hyundai csoporthoz tartozó Mobis részegység-gyártó vállalat éppen néhány hete jelentette be, hogy sikerült egy olyan napelemet kifejleszteniük, amely teljesen átlátszó, így az könnyedén felhasználható az új modellek panorámatetejéhez. A fotó alapján pedig alighanem az új Hyundai Sonata lesz az első olyan modell, ahol ezt szériagyártásban is bevezethetik.
Persze már ma is számos olyan szériagyártású modell van a piacon, amelyet napelemekkel szerelnek fel. Már a 2010-es Toyota Prius is kapható volt Japánban ilyen tetőmegoldással, de a Toyota a mostani Prius Prime plug-in hibrid modellt is ilyen megoldással látta el. Az ilyen nagyméretű napelemes tető nem csak arra képes, hogy elegendő áramot biztosítson a fedélzeti fogyasztók ellátásához, de az elektromos, illetve plug-in akkumulátorral szerelt autók hatótávját is akár 6 kilométerrel is meghosszabbíthatják.
Ha a Hyundai is hasonló tetőmegoldást épít az új generációs Sonatába, azt várhatóan csak a legmagasabb felszereltségű hibrid,vagy plug-in hibrid változatok kapják majd meg. Az persze a bemutatóig kérdés marad, hogy mennyi energiát tud a Hyundai kinyerni ebből a rendszerből, de szemre úgy tűnik, hogy a Sonata tetején lévő panel egyértelműen nagyobb, mint a Prius Prime-on lévő.
Az új tetőmegoldás mellett a Hyundai Sonata új generációjának formai megoldásai nagyrészt a vállalat nemrég bemutatott Le Fil Rouge tanulmányautó formáit tükrözik majd, ami várhatóan igaz lesz a Sonata padlólemezére épülő európai i40-es modellre is. Erről persze csak sejtéseink lehetnek, hivatalos nyilatkozat egyelőre még nem hangzott el.
Forrás: carscoops.com - Dönci
Az új Tucson többféle színben és felszereltségben már elérhető nálunk azonnal, készletről!
Szoftverek felé fordul a Hyundai
A Hyundai alkatrészgyártó vállalata, a Hyundai Mobis bejelentette, hogy a vállalat saját szoftverintézetet hozott létre és ezzel a gyártó a hardverek mellett a szoftverek terén is élre kíván törni.
A Hyundai Mobis 1,3 millió dolláros beruházásával egy olyan szoftverintézetet hozott létre, ahol 400 kutató képeznek ki. A Hyundai Motor Group tájékoztatása szerint a képzés során a fejlesztők az autonóm járművek fejlesztéséhez szükséges szoftverek és szenzorok irányításához szükséges programok kidolgozására kapnak képzést. Ebbe beletartoznak a nagy mennyiségű adatok kezelése, a videó felismerés, a szenzorkezelés és más kapcsolódó kommunikációs technológiák is.
A Hyundai Mobis szerint ezek a tanulmányok teljesen egyedülállóak, mivel az ilyen jellegű képzéseket nehéz általános információtechnológiai tanfolyamokon elsajátítani. A tanfolyamoktól azt is várják, hogy szinergiákat teremt a szoftvertanulmányok és a felhalmozott hardverkapacitások között is. Az intézet révén a szoftverfejlesztő mérnökök száma a jelenlegi 800-ról 2025-re megötszörözve 4 ezerre emelkedhet, miközben az összes kutató szoftverspecialistává válik.
Ezzel együtt a Hyundai Mobis bejelentette, hogy indiai és vietnami adatközpontjait globális kutatóbázisokká alakítják át. Az indiai laboratórium a már meglévő multimédiás szoftverfejlesztési tevékenysége mellé önvezető szoftver és a Mobis M.Billy önvezető autóinak adatfeldolgozását kapják meg, míg a tavaly év végén megnyitott vietnami adatközpont az M-Billy járműből gyűjtött adatok elemzésére koncentrál majd. Az M.Billy önvezető autók tesztje áprilisban három járművel indult meg, amelyek száma jövő év végére 20-ra emelkedik majd.
A Hyundai Mobis ezen lépése azon törekvésnek a középpontjában áll, amelynek keretében a vállalat egyre jobban azon technológiákra igyekszik koncentrálni, amelyek az autonóm járművek szoftvereinek fejlesztéséhez szükségesek. A McKinsey & Company jelentése szerint 2030-ra az új autók összetételében a mostani 10 helyett 30 százalékot tesz majd ki a szoftver, ami a szoftverek biztonságát és megbízhatóságát fokozottan fontossá teszi.
Az Egyesült Államokban nemrég önvezető autókkal történt balesetsorozat után az autonóm vezetés biztonsága az autógyártók egyre fontosabb feladatává válik. „Az autó irányítja önmagát, de védeni kell a számítógépes támadásokkal szemben. A szoftverek integrálását külső tényezők, így a hőmérséklet, a páratartalom és a fizikai behatások nem befolyásolhatják” – mondta a Hyundai Mobis egyik képviselője. „Éppen ezért nemcsak a Hyundai Mobis, de más autóipari és számítástechnikai vállalatok is hatalmas szoftverberuházásokat végeznek. Mivel egy jármű csak a szenzorok által közvetített adatok alapján képes döntéseket hozni, a szoftverek által lehetővé tett adatelemzések fontossága felértékelődik.”
Az autóba épített szoftverek fontosságának hangsúlyozása érdekében a Hyundai Mobis Carsten Weisst nevezte ki a cég jármű infotainment-szoftverfejlesztési részlegének alelnökévé. Weiss korábban a német Continental autóipari technológiai vállalat telematikai, infotainment és szoftverplatform fejlesztéseiért volt felelős vezető.
szerző: Dönci




_Hyundai_Motor_Celebrates_Double_Victories_in_WTCR_2022_with_Exhibition_and_Employee_Events_min.jpg)





























